Voorlichting EHBO Cursus Heldin

Posted by on jun 6, 2024 in Blog | 0 comments

Op vrijdag 28 juni geeft het Rode Kruis i.s.m. Stichting de Bloem een voorlichtingsbijeenkomst voor potentiële deelnemers aan de EHBO cursus Heldin. Heldin is een 7-delige training gegeven door vrouwen voor vrouwen. Het doel van de training is om vertrouwen te krijgen in kennis en vaardigheden om de regie te pakken in een (nood)situatie op straat of in en rond het huis.

In deze training worden vrouwen getraind op EHBO kennis, vaardigheden door middel van een EHBO-snelcursus en een EHBO-reanimatie en AED cursus. Daarnaast biedt de training sociale vaardigheden die het zelfvertrouwen vergroten aan de hand van de volgende thema’s: durven handelen, anderen durven aanspreken, om hulp durven vragen, effectief communiceren, omgaan met stress en omgaan met weerstand en conflicten.

Het trainingsprogramma begint in september en aan het eind van de training krijg je een (2 jaar) geldig EHBO certificaat en Heldin certificaat. De voorlichtingsbijeenkomst en aanmelding voor de cursus is van 11:00 tot 12:30 in het Oosterparkhuis.