Conversatieles

Veel vrouwen in Amsterdam Oost hebben een taalachterstand. Dit zorgt er vaak voor dat zij niet veel met anderen in het Nederlands spreken, niet alleen omdat zij de taal niet beheersen maar ook omdat ze het spannend vinden om in de Nederlandse taal te spreken. Dat vergroot de eenzaamheid onder deze groep Amsterdammers.

Daarom organiseert Stichting de Bloem wekelijks op iedere woensdag in het Oosterparkhuis conversatieles Nederlands speciaal voor vrouwen die de Nederlandse taal niet of nauwelijks beheersen. De lessen zijn niet bedoeld om de Nederlandse taal (spelling en grammatica) te onderwijzen maar juist om leren in het Nederlands een gesprek te voeren met bijvoorbeeld je huisarts, een docent van de school van je kind of telefonisch een afspraak te maken. Het gaat vooral om dúrven Nederlands te spreken in het dagelijks leven. Veel van de vrouwen zijn onzeker en wij bieden hen een vertrouwde, laagdrempelige sfeer om hun spreekangst te overwinnen.

Heb je interesse in conversatieles? Kom gewoon langs in buurtcentrum Oosterpark of stuur een mailtje naar stichtingdebloem@hotmail.com.

Maximaal 7 cursisten per groep.
Iedere woensdag van 09:30 tot 11:30 uur in Buurtcentrum Oosterpark.
Er zijn geen kosten aan verbonden.