Stichting de Bloem bestaat 10 jaar

Posted by on dec 27, 2019 in Blog | 0 comments

Op vrijdag 20 december is onder grote belangstelling het 10-jarig jubileum gevierd van Stichting de Bloem. Oorspronkelijk op initiatief van Dynamo Amsterdam opgericht onder de naam ‘De Bloem’ en na een paar jaar al onder de bezielende leiding van Afifa Tadmine bij de Kamer van Koophandel ingeschreven als onafhankelijke ‘Stichting de Bloem’.

Afifa snijdt de jubileumtaart met het logo van Stichting de Bloem aan.

De Bloem zet zich dus al (meer dan) 10 jaar met hulp van vrijwilligers in bij het organiseren van ontmoetingen tussen maatschappelijk geïsoleerde vrouwen door het organiseren van allerlei activiteiten om de vrouwen te activeren, te motiveren en te stimuleren tot actieve deelname aan en in de maatschappij of terugkeer naar of intreding in de arbeidsmarkt.

Bekijk hieronder de toespraak van Afifa waarin zij duidelijk maakt waar de stichting voor staat en wat zij met de De Bloem hoopt te bereiken. Zet wel het geluid bij de video wat harder anders is het moeilijk te verstaan.

Afifa is onlangs 70 jaar geworden en moet het wegens haar gezondheid voortaan wat rustiger aan gaan doen. Daarom deed zij tijdens haar toespraak een nadrukkelijk oproep om meer vrijwilligers die ‘de kar kunnen trekken’ zodat Stichting de Bloem haar activiteiten nog veel langer kan voortzetten terwijl Afifa ‘de teugels van het paard’ iets losser kan laten.