Oud en nieuw gezicht Leyden Academy

Posted by on nov 14, 2023 in Blog | 0 comments

Jaarlijks wordt op 11 november, de ‘verjaardag’ van Leyden Academy, het portret van een vitale en levenslustige oudere onthuld. Het ene jaar is dat een man en het andere jaar een vrouw. Het gekozen portret siert dan een jaar lang de website, sociale media-accounts en diverse communicatiemiddelen van het instituut.

Het afgelopen jaar was het portret van Afifa Tadmine van Stichting de Bloem uit Amsterdam Oost gekozen als gezicht van Leyden Academy. Maar sinds 11 november 2023 is het portret van Aad van der Linde voor een jaar het nieuwe gezicht van Leyden Academy.

De gezichtswisseling vond plaats tijdens een feestelijke bijeenkomst in Leiden waar Afifa met veel lof en bloemen werd bedankt voor haar rol als het gezicht over het afgelopen jaar en Aad aan het publiek werd voorgesteld als het nieuwe gezicht van Leyden Academy voor het komende jaar.

De bijeenkomst werd onder het genot van hapje, drankje en muziek in een heel gezellige sfeer met veel aanwezigen later in de middag afgerond.

Kennisinstituut Leyden Academy on Vitality and Ageing is in november 2008 op initiatief van Vereniging Aegon opgericht. De missie van Leyden Academy is het verbeteren van de kwaliteit van leven van oudere mensen. Vanuit hun missie verricht Leyden Academy wetenschappelijk onderzoek naar uiteenlopende onderwerpen gericht op vitaliteit en veroudering. Ook is zij betrokken bij diverse praktijkprojecten en programma’s, ontwikkelen we blauwdrukken, instrumenten en scholingspakketten en draagt zij haar visie en inzichten over in diverse onderwijsprogramma’s voor uiteenlopende doelgroepen.