Makkelijk zelf energie en geld besparen – Stichting !Woon

Posted by on nov 19, 2023 in Blog | 0 comments

Op vrijdag 17 november is er een voorlichtingspresentatie gegeven door bewonersconsulent Bouchra Jartit samen met haar collega van Stichting !Woon team Oost. Deze keer gaven zij informatie en tips over energiebesparing: hoe ga je verstandig om met je gas, water en energieverbruik, welke mogelijkheden zijn er om je energie- en waterrekening zo laag mogelijk te houden, welke hulp en ondersteuning kan de gemeente je daarbij geven en wat kun je van de verhuurder of woningbouwvereniging verwachten?

Bouchra en haar collega gaven verschillende tips hoe je zelf gemakkelijk energie en geld kunt besparen en beantwoordden de verschillende vragen die de aanwezigen hadden over dit actuele onderwerp. Het is zelfs mogelijk om gratis (met een stadspas) een energiecoach bij je thuis te laten komen om in je eigen woning te bekijken welke maatregelen er genomen kunnen worden (door jezelf of de verhuurder) om jouw energie- en waterkosten zo laag mogelijk te houden en toch in een prettig verwarmde woning te kunnen verblijven.

Na afloop van de presentatie mochten de deelnemers kiezen uit de op de tafel uitgestalde hulpmiddelen (o.a. radiatorfolie, waterbesparende douchekop, stekker met schakelaar of een zuinige ledlamp) om zelf al meteen thuis aan de slag te gaan met energie en waterbesparing!

!WOON geeft bewoners informatie en advies over huren, kopen, energie, organisatie en participatie. We zijn er voor huurders, eigenaars-bewoners en woningzoekenden. We zijn een onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk, het belang van de bewoners staat voorop. Veel van ons werk wordt betaald door de gemeente. Regelmatig worden we ook ingehuurd om bewoners bij te staan in een proces van renovatie of herstructurering. Dan is de bewonersorganisatie opdrachtgever en betaalt de verhuurder de kosten.