Dialoogbijeenkomst ‘Achterlating’

Posted by on sep 20, 2014 in Blog | 0 comments

Hier bij multicultureel centrum De Bloem organiseren we verschillende activiteiten.Zo was er afgelopen maandag een dialoogbijeenkomst met Mariam van SMN over een belangrijk onderwerp. Mariam werkt als toegepast psychologe met gezinnen die extra hulp nodig hebben. Zij verzorgt de komende maandagen de volgende dialoogbijeenkomsten: ‘Achterlating’, ‘Huwelijksdwang’ en ‘Huwelijksgevangenschap’. Dit zijn onderwerpen die soms moeilijk bespreekbaar zijn. We zijn de reeks begonnen met een dialoog over Achterlating, wat is het? Waarom gebeurt het?  En wat kun je doen?
Spreekuur
De groep bestond uit 15 vrouwen die allemaal bijdroegen aan het gesprek. er werden verhalen verteld, tips gegeven, argumenten naar voren gebracht en menigen geuit. Omdat de groep uit verschillende culturen bestaat werd het onderwerp vanuit verschillende kanten benaderd en werd het een levendig gesprek! Erg mooi om te zien.
De komende weken gaan we verder om dit en de andere onderwerpen te bespreken.
Ook was te gast Laura, zij werkt als geheugentrainer.Laura was er om te vertellen hoe we ons brein en geheugen actief kunnen houden. We hebben een aantal leerzame maar ook erg leuke oefeningen gedaan die dit poces stimuleren.
Al met al een ontzettend leerzame en interessante ochtend.