Bezoek Stadsdeelvoorzitter Amsterdam Oost

Posted by on nov 23, 2018 in Blog | 0 comments

Bezoek Stadsdeelvoorzitter Amsterdam Oost

Op vrijdag 23 november heeft stadsdeelvoorzitter Maarten Poorter van Amsterdam Oost een werkbezoek gebracht aan stichting De Bloem. Hij is vooral nieuwsgierig waarom vrouwen naar Stichting De Bloem komen en met welke vragen. Hij zet zich in voor een goede samenwerking met Stichting De Bloem en heeft als speerpunt om aandacht te besteden aan eenzaamheid onder migrantengroepen. Het valt hem op dat mensen meer ondersteuning en begeleiding nodig hebben om de juiste hulp te krijgen en denkt daarbij aan een meer persoonlijke begeleiding bij het zoeken van hulp. Zijn doelstelling is om de bestaande sociale voorzieningen doelmatiger in te zetten zodat de ‘onzichtbare’ doelgroep beter wordt bereikt.

Zijn bezoek heeft zoveel vragen opgeroepen bij de aanwezigen dat hij op 7 december terugkomt voor het vervolg van de discussie en het uitreiken van het Oumnia Certificaat aan de vrouwen.