Voorlichting Stichting !Woon – 13 oktober

Posted by on okt 31, 2023 in Blog | Reacties uitgeschakeld voor Voorlichting Stichting !Woon – 13 oktober

Er was op vrijdag 13 oktober 2023 door de Stichting de Bloem een speciale bijeenkomst geregeld over Wonen voor mensen boven 55+! (Helaas wegens ziekte kon Afifa niet aanwezig zijn.)

Er was een wooncoach aanwezig, haar naam is Bouchra en ze hield een globaal praatje, en vroeg aan iedereen individueel hoe hun woonsituatie was en of ze wensen hadden. Bijvoorbeeld:

• Heeft u hulpmiddelen nodig.
  • Wilt u verhuizen naar van groter naar beter (kleiner). Of van hoger naar lager.
  • Wilt hulp met de vragen over wonen.

Ten eerste begon ze met de vraag of iedereen wel ingeschreven staat bij WoningNet. Anders kan je sowieso niks doen voor de mensen. Ze gaf door dat er bij Stadsdeelkantoor Oostpoort een inloop spreekuur is bij het loket WMO. Die is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag. Daar kan je met veel vragen over aanpassingen van je huis zijn. Ook voor uitgaven van een verhuizing.

Ze heeft van sommige van ons, het adres en telefoonnummer opgeschreven, zodat ze met diegene contact gaat opnemen. En als wooncoach hun begeleiden. Ze deelde zeer nuttige folders uit en die hebben we allemaal meegenomen.
Iedereen was erg tevreden over deze bijeenkomst, fijn dat er zoveel middelen zijn om mensen te helpen. We hadden natuurlijk zoals altijd een versnapering.