Thema-ochtend Ramadan & gezonde voeding

Posted by on apr 12, 2019 in Blog | Reacties uitgeschakeld voor Thema-ochtend Ramadan & gezonde voeding

Binnen afzienbare tijd zal de Ramadan weer beginnen. Met dat in ons achterhoofd heeft Stichting de Bloem op woensdag 17 april een informatieve ochtend gepland waarin het thema ‘gezondheid tijdens de Ramadan’ centraal staat. Welke voeding is gezond tijdens de Ramadan? En wat is minder gezond om dan te eten?

Klik op de afbeelding voor een grotere weergave

In het buurtcentrum Oosterpark zullen we om 9:30 starten met de voorlichting. Allereerst zullen we onder elkaar brainstormen over het eten tijdens de Ramadan en eventuele veranderingen die we daarin door kunnen voeren om het gezonder te maken.

In het kader van het project ‘Zo blijven wij gezond in Oost‘ van de Gemeente Amsterdam zullen wij als gastspreker FitFood diëtist en Ramadan expert Sam Gabriel ontvangen die ons zal adviseren op het gebied van gezond eten tijdens de Ramadan.

De informatie zal in het Nederlands gegeven worden, waardoor we het leren over gezondheid combineren met het leren van de Nederlandse taal. Waar nodig zal er natuurlijk vertaald worden. Naast het informatieve gedeelde zal er ook ruimte zijn om met elkaar in gesprek te gaan en van mening te wisselen. Kom ook langs, we verwelkomen je graag!
Vragen? Bel 06-46521894