Stichting de Bloem ‘op een lager pitje’

Posted by on mei 17, 2021 in Blog | Reacties uitgeschakeld voor Stichting de Bloem ‘op een lager pitje’

Beste Dames,

Stichting de Bloem heeft na intern beraad besloten om het de komende tijd een stuk rustiger aan te gaan doen. Daar zijn een aantal belangrijke redenen voor:

• De geplande verbouwing van Buurtcentrum Oosterpark.
    Het gebouw aan de 3e Oosterparkstraat waarin het buurtcentrum is gevestigd, wordt binnenkort grondig gerenoveerd en verbouwd. Hierdoor kunnen er daar geen activiteiten meer worden georganiseerd. Een tijdelijke verhuizing van Stichting de Bloem naar het gebouw aan de Tugelaweg 85 is helaas om verschillende redenen niet doorgegaan. Het is nog niet precies bekend hoelang de verbouwing gaat duren maar wij houden rekening met een half tot mogelijk een heel jaar.
  • De gezondheid van Afifa.
    Afifa besteedt al meer dan 10 jaar erg veel tijd en energie aan het bedenken en organiseren van de vele verschillende cursussen, themabijeenkomsten en sportieve of ontspannende activiteiten van Stichting de Bloem. Dat heeft in de afgelopen jaren ook een flinke tol geëist van haar gezondheid en welbevinden. Daarom wil Afifa het komend jaar een stuk rustiger aan doen, meer aan haar gezondheid werken en zich in alle rust kunnen bezinnen op de toekomst van de stichting.
  • Beperkingen vanwege de coronacrisis.
    Het animo voor deelname aan de activiteiten van Stichting de Bloem is vanwege de coronamaatregelen al een heel stuk minder geworden en blijven veel ouderen, ondanks het vaccinatieprogramma, bevreesd om besmetting met het virus op te lopen. In vergelijking met de tijd voor de coronaepidemie is er nog maar een klein groepje van vaste deelneemsters aan onze activiteiten overgebleven.

Welke activiteiten worden er nog wel georganiseerd?

• Bewegen in Water
    Zolang het Sportfondsenbad Oost vanwege de corona crisis is gesloten voor publiek organiseren wij als alternatief voor Bewegen in Water iedere maandag van 10:30 tot 11:30 een uurtje fitness oefeningen in het Oosterpark voor alle vrouwen die toch nog een beetje in beweging willen blijven. Wanneer het Sportfondsenbad Oost na de te verwachten versoepelingen komende weken weer opengaat voor publiek, dan kunnen de deelneemsters zich weer inschrijven voor een nieuw seizoen van Bewegen in Water. Zodra het bekend is laten wij de inschrijfdatum hiervoor aan jullie weten.
  • Tweewekelijks (inloop)spreekuur met Afifa.
    Om de 2 weken op vrijdag van 10:00 tot 11:00 kunt u terecht op ons (inloop)spreekuur voor een persoonlijk gesprek met en een luisterend oor van Afifa. Zit u met ‘onoplosbare’ problemen waar u nergens mee terecht kunt of wilt u alleen maar even uw verhaal kwijt, kom dan gerust langs want zij luistert vooral naar u en kan u advies geven of eventueel doorverwijzen naar de juiste instanties. De data en plaats waar u bij Afifa terecht kunt, worden nog op onze website en via Facebook gepubliceerd.
  • Zomeruitje.
    Stichting de Bloem probeert tijdens de zomer nog minimaal een zomeruitje te organiseren voor vrouwen en hun kinderen die geen andere mogelijkheden hebben om iets leuks met de kinderen te gaan doen. Denk bijvoorbeeld aan een dagje met de bus naar een pretpark of naar de zee. Heb je zelf een leuk idee voor een uitje, laat het ons dan weten!

Wij hopen dat iedereen er begrip voor heeft dat Stichting de Bloem een tijdje ‘op een lager pitje’ brandt en verwachten na de verbouwing van het buurtcentrum en de coronacrisis weer met hernieuwd elan al onze activiteiten weer op te kunnen starten.