Presentatie Wijkagent – 6 oktober 2023

Posted by on okt 11, 2023 in Blog | 0 comments

Kort verslag van de presentatie door wijkagent Simone van der Steen op vrijdag 6 oktober 2023 in het Oosterparkhuis. Afifa Tadmine heeft namens de Stichting De Bloem dit georganiseerd. Ze vroeg aan ons of we misschien vragen of opmerkingen hadden. Er waren vragen zoals brandveiligheid, burenoverlast, explosies, inbraak.

Afgesloten nooduitgang

Bijvoorbeeld een raam die dient als nooduitgang, dicht gemaakt door de huisbaas vanwege angst voor feestjes op het platte dak. Maar nu hebben de bewoners geen vluchtuitgang. Mag dat zomaar?
Brandweer geeft geen oplossing. Van het kastje naar de muur gestuurd. Simone zegt altijd in gesprek gaan eerst, en als dit niks op levert, naar de Gemeente gaan. Om daar advies te vragen! De verhuurder is verantwoordelijk voor dit soort dingen.

Angst voor inbraak

De vraag, bang bij inbraak.Mogen alle sloten erop van binnenuit! Altijd op slot doen en sleutel op een een grijpbare plek plaatsen. De politie komt er te allen tijde erin. Als er hulp nodig is. Agenten zijn opgeleid, om de deuren op een makkelijk manier open te maken, en anders slopen ze de deur wel.

Explosies

Ze vertelde ook dat er een goede angst is vanwege de explosies, in de buurten. Ze drukte op ons hart dat de politie er mee bezig is, en hun stinkende best aan doen zijn. Om het goed te onderzoeken en zo op te lossen.

Burenoverlast

Burenoverlast. Je kan altijd eerst even proberen om te praten met de mensen die dit veroorzaken.
Op een rustige manier lukt dat niet, dan klacht indienen bij de woningbouw of eigenaar.

Het was een goed informatief praatje, ze liet ook nog brochures achter met belangrijke telefoonnummers en mailadres voor als je in nood bent, of hulp nodig hebt.