Dagje uit naar Brussel

Posted by on sep 3, 2023 in Blog | 0 comments

Stichting de Bloem heeft op zondag 27 augustus een dagtocht naar Brussel georganiseerd. De reis was speciaal bedoeld voor kwetsbare dames (50-plus) die geen mogelijk hadden om deze zomer met vakantie te gaan maar toch nog een leuke dag wilden beleven.

De dames (28) verzamelden zich ’s ochtends vroeg om 08:00 op het Kastanjeplein en om 08:30 vertrok de bus op weg naar Brussel. Na een lange reis met een korte tussenstop aan de grens kwam de bus eindelijk aan in Brussel. Helaas kon de bus vanwege de vele wegopbrekingen en inrijverboden voor touringcars niet in de buurt komen van de Grote Markt en na een lange rit door de nauwe straatje in het centrum zijn we uiteindelijk uitgestapt in de drukke volkswijk Molenbeek.

Daar hebben we in kleine groepjes rondgelopen en gewinkeld op een lokale dagmarkt en in de vele winkeltjes in de straten eromheen. Een klein groepje dames, die beter ter been waren, heeft wel lopend de tocht ondernomen naar de Grote Markt.

We verzamelden na een aantal uur weer in een grand café waar we onder het genot van een drankje weer even uit konden rusten en bij konden praten. Het was helaas te laat om met de bus nog een gepland bezoek aan de bekende Rue de Brabant te brengen en iedereen was toch al een beetje moe. Daarom besloten we tijdig weer naar Amsterdam te reizen waar we tegen acht uur aan zijn gekomen.

Ondanks dat de geplande bezoeken met de bus aan de Grote Markt en de Rue de Brabant niet door zijn gegaan, hebben we wel met zijn allen genoten van een leuke en gezellige dag, onderweg en in Brussel.