Computerles voor beginners

Het goed kunnen gebruiken van een computer, smartphone of tablet is tegenwoordig voor bijna iedereen noodzakelijk. Veel communicatie met overheidsinstanties, dienstverleners of familieleden vindt al via het Internet plaats en dat wordt alleen maar meer. Maar op de computer of je telefoon kun je ook bijvoorbeeld spelletjes spelen of je eigen administratie doen.

Voor ouderen die nooit van jongs af aan met deze apparaten hebben leren omgaan, is dat vaak een groot probleem en meestal zijn zij dan afhankelijk van hun kinderen, vrienden of kennissen om iets op de computer voor hen doen. Maar ook voor jongeren met een taalachterstand of verminderde lees- en schrijfvaardigheden geeft het werken met een computer vaak nog veel problemen.

Stichting de Bloem organiseert daarom elke dinsdag van 10:00 tot 12:00 computerlessen voor beginners in Buurtcentrum Oosterpark. Het buurthuis beschikt over 5 computers maar als je zelf al een laptop, tablet of smartphone hebt, neem deze dan mee!. Kosten € 2,00 per les of neem een abonnement van € 10,00 voor 10 lessen.

Ook zijn wij op zoek naar vrijwilligers die ons willen helpen bij het organiseren of geven van deze lessen aan de cursisten. Laat het ons weten als je geïnteresseerd bent!